Poziv na kršćanski rizik

Uklanjajući vječni rizik, Krist poziva svoj narod na stalan privremeni rizik.

Za Kristove sljedbenike više ne postoji onaj krajnji rizik. “Sad, dakle, nema više osude onima koji su u Kristu Isusu” (Rimljanima 8:1). “Ni smrt ni život… ne mogu nas rastaviti od ljubavi Božje u Kristu Isusu, Gospodinu našem.” (Rimljanima 8:38-39). “Neke će od vas poubijati… Ali vam ni jedna vlas s glave neće propasti.” (Luka 21:16, 18). ”Tko vjeruje u mene, ako i umre, živjet će” (Ivan 11:25).

Kad se prijetnja smrti pretvori u vrata za raj, krajnja barijera privremenom riziku je slomljena. Kada kršćanin iz srca kaže: “Živjeti je Krist, a umrijeti dobitak”, slobodan je ljubiti bez obzira na sve. Neki oblici radikalnog islama mogu namamiti mučenike-ubojice sa sličnim snovima, ali kršćanska nada je moć da se ljubi, a ne ubija. Kršćanska nada stvara davatelje, a ne uzimatelje života. Raspeti Krist poziva svoj narod da živi i umre za svoje neprijatelje, kao što je i on sam. Jedini rizik dopušten od Krista jest pogibao zbog ljubavi. “Ljubite svoje neprijatelje! Činite dobro onima koji vas mrze! Blagoslivljajte one koji vas proklinju! Molite za one koji vas ogovaraju!” (Luka 6:27-28).

Zapanjujućim obećanjima vječne radosti, Isus je pokrenuo mnoge radikalne poduzimatelje rizika, koji su to iz ljubavi. “Predavat će vas čak i roditelji… i neke od vas će poubijati.” (Luka 21:16). Samo neke. Znači da to možeš, ali i ne moraš biti ti. To je ono što rizik podrazumijeva. Nije riskantno upucati se u glavu. Ishod je siguran. Riskantno je služiti Kristu u ratnoj zoni. Možda te upucaju. Možda ne.

Krist nas poziva da riskiramo za Kraljevstvo. Gotovo svaka poruka američkog konzumerizma govori drugačije: povećaj ugodu i sigurnost – sada, ne u nebu. No Krist se ne pridružuje tom pozivu. Svakom plašljivom svecu, koji se koleba stojeći na rubu nekog opasnog pothvata za evanđelje, on kaže: “Ne boj se, sve što oni mogu učiniti jest ubiti ti tijelo.” (Luka 12:4). Da, svakako, povećaj svoju radost! Kako? Zbog ljubavi, riskiraj da te nagrde, progone i lažu o tebi jer “velika je tvoja plaća na nebesima” (Matej 5:11-12).
Postoji veliko biblijsko naslijeđe onih koji su ljubili i poduzimali rizike. Joab, suočavajući se s Aramejcima s jedne i Amoncima s druge strane, rekao je svom bratu Abišaju: “Budi hrabar i junački se držimo radi naroda i radi gradova svoga Boga; a Jahve neka učini što je dobro u njegovim očima” (2 Samuelova 10:12). Estera je prekršila kraljevski zakon da spasi svoj narod rekavši: “Pa treba li da poginem, poginut ću” (Estera 4:16). Šadrak i njegovi prijatelji odbili su se pokloniti kraljevom idolu te rekli: “Bog naš, kome služimo, može nas izbaviti iz užarene peći i od ruke tvoje, kralju; on će nas i izbaviti. No ako toga i ne učini, znaj, o kralju: mi nećemo služiti tvojemu bogu niti ćemo se pokloniti kipu što si ga podigao” (Danijel 3:16-18). A kad je Duh Sveti rekao Pavlu da ga u svakom gradu očekuju okovi i nevolje, Pavao je rekao: “Meni ni najmanje nije do života; samo da dovršim svoju trku – službu koju primih od Gospodina Isusa” (Djela apostolska 20:24).

“Svaki kršćanin”, rekao je Stephen Neil o ranoj crkvi, “znao je da će prije ili kasnije svoju vjeru možda morati posvjedočiti i gubitkom vlastitog života” (A History of Christian Missions, Penguin, 1964, p. 43). To je bilo uobičajeno. Postati kršćaninom značilo je riskirati vlastiti život. Deseci tisuća su to učinili. Zašto? Jer je učiniti tako značilo steći Krista, a ne učiniti tako izgubiti svoju dušu. “Tko hoće sačuvati svoj život izgubit će ga, a tko izgubi radi mene svoj život, naći će ga” (Matej 16:25)
U Americi i diljem svijeta raste cijena koju pravi kršćani moraju platiti zato što su kršćani. Stvari se vraćaju u normalu u ovom “zlom vremenu”. 2 Timoteju 3:12 imat će sve više i više smisla: “A i svi koji hoće pobožno živjeti u Kristu Isusu bit će progonjeni.” Oni koji su odlučili da će im riskiranje za evanđelje biti dragovoljni stil života, bit će najspremniji kad ne bude drugog izbora. Stoga vas potičem riječima prve crkve: “Iziđimo, dakle, k njemu izvan tabora noseći njegovu sramotu, jer ovdje nemamo trajnog grada, već tražimo budući!” (Hebrejima 13:13-14)

“Uklonivši svaki rizik gore, Bog je oslobodio tisuću rizika ljubavi.”

Izvor: http://www.desiringgod.org/resource-library/taste-see-articles/a-call-for-christian-risk

O autoru:

John Piper

John Piper je osnivač i glavni učitelj službe desiringGod.org te predsjednik škole Bethlehem College and Seminary. Trideset i tri godine služio je kao glavni pastor crkve Bethlehem Baptist Church u Minneapolisu Minnesoti.  Autor je više od pedeset knjiga, a na hrvatskom su dostupne njegove knjige Božja Vrhovna Vlast u Propovijedanju, Koronavirus i Krist, te Radosna vijest o velikom veselju.

Podijelite ovu objavu:
Vezane vijesti