Da dobijete prazan papir i morate napisati tri glavne teme Isusove službe, što biste napisali? Da mene pitaju, kraljevstvo Božje bi bilo jedna od njih. Ovaj izraz upotrebljava se četrdesetak puta samo u Lukinom evanđelju. Isus je propovijedao o kraljevstvu Božjem. Naučio je svoje učenike da svakodnevno mole da ono dođe.
No, što je točno kraljevstvo Božje? Kad i kako dolazi? Je li vas to pitanje ikad zbunjivalo? Ako je, niste prvi! Bilo je to veliko pitanje i za farizeje.
I, s obzirom na to da je Isus toliko često o tome propovijedao, jednom su ga o njemu direktno pitali: Kad dolazi kraljevstvo?
Je li ovo još jedno pitanje osmišljeno da uhvati Isusa u zamku? Možda nije. Ipak, primijetit ćete da Isus započinje svoj odgovor s nekoliko negacija. Pretpostavka je da su farizeji, koji su postavili pitanje, u najboljem slučaju bili zbunjeni u svojim očekivanjima. Oni su vjerovali u ono što bismo mogli nazvati „Teorijom velikog praska“ o dolasku Božjeg kraljevstva: spektakularnim prikazima moći i slave („tako da ga ljudi vide!“, r. 20, SHP). Kasnije, nasamo, Isus je ovo pobliže objasnio svojim učenicima. Ne bismo trebali biti zavarani o načinu na koji kraljevstvo dolazi sada i ne bismo trebali biti nespremni za dan kad će se ono konačno ispuniti u budućnosti (17,22-37).
A što je sa samim kraljevstvom? Isus kaže farizejima: „Ta evo – kraljevstvo je Božje među vama“ (r. 21). Autorizirana verzija (King James verzija) ovo prevodi „u vama“, ali to može dovesti u zabludu. Nije točno da svi imaju kraljevstvo u sebi – čak ni farizeji. Niti Isus ikad govori da je Božje kraljevstvo nešto što ulazi u nas. Ne, mi trebamo ući u njega. Sjetite se farizeja Nikodema. Isus mu je rekao da bez duhovnog rođenja neće biti sposoban vidjeti ni ući u kraljevstvo Božje (Ivan 3,3.5).
Ovdje, u Luka 17, Isus kaže da je kraljevstvo u koje farizeji trebaju ući već stiglo; nalazi se među njima. Što bi onda to kraljevstvo moglo biti? Kako je došlo blizu njih? Odgovor: Isus je kralj; gdje god da vlada, kraljevstvo Božje je prisutno. Kraljevstvo je među njima; zaista, njegov kralj stoji pred njima!
To nam objašnjava zašto se Isusovo učenje o kraljevstvu odnosi i na sadašnjost i na budućnost. Već je došlo i tek dolazi. Zato su oni koji već pripadaju kraljevstvu poučeni da mole „dođi kraljevstvo tvoje“ (Matej 5,3.10; 6,10). Vladavina Isusa Krista, koja je započela njegovim prisustvom na Zemlji, jednog će dana biti dovršena njegovim dolaskom u slavi. „Uspostavljeno je nad svijetom kraljevstvo Gospodara našega i Pomazanika njegova“ (Otkrivenje 11,15).
Biti u njegovom kraljevstvu znači povjeriti sebe Kralju Isusu kao svojem Spasitelju i primiti njegovo oproštenje. Stanovnici kraljevstva su članovi posljednje kraljevske obitelji. Isus nije rekao Nikodemu da ako se farizej nanovo ne rodi, ne može ući u kraljevstvo Božje (Ivan 3,3.5). Ne, rekao je da nitko tko se duhovno nanovo ne rodi, on ili ona nikad neće moći prepoznati Kralja, prepustiti se njegovoj vladavini i ući u njegovo kraljevstvo.
To „nitko“ uključuje i vas.
RAZMISLITE
• Jeste li već vidjeli i ušli u kraljevstvo? Ako da, kad ste posljednji put molili „dođi kraljevstvo tvoje, budi volja tvoja“? Ima li išta što vas sprječava da to sada učinite?