U školi smo puno čitali poeziju, ali među mojim omiljenima bile su živopisne priče u knjizi The Canterbury Tales, Geoffreya Chaucera.
Bilo je nešto zadivljujuće u likovima na putu za Canterbury koje je prikazao Chaucer – hodočasnici na putu do svetišta nadbiskupa Thomasa Becketa. Uključeno je toliko upečatljivih pojedinaca, kao što je mnogo puta udata Wife of Bath i „pravi, savršeni plemić“ Knight. No – nema sumnje da sam bio nekako pristran zbog toga što sam pozvan da budem propovjednik – moj je omiljeni hodočasnik bio siromašni Parson, koji je propovijedao Kristovu poruku, ali je prvo on slijedio tu poruku.
No Chaucer nikako nije bio prvi autor koji je koristio putovanje kao motiv da svojim čitateljima predstavi mnoštvo zanimljivih ljudi. Puno prije njega to je učinio Luka, ljubljeni liječnik i autor trećeg evanđelja u Novom zavjetu. Od 9,51 nadalje Luka zapisuje sve događaje u Isusovom životu u obliku putovanja za Jeruzalem. Ovaj putopis nas naposljetku dovodi do Golgote i praznoga groba.
Priča započinje u pozadini važne prekretnice u Isusovoj službi. Šimun Petar je upravio svjedočio da je Isus Mesija (9,18-20). Kao odgovor na to, Isus mu kaže da će patiti, biti odbačen, a ipak ponovno uskrsnuti (9,21-22).1 Tjedan dana kasnije slavno je preobražen pred trojicom učenika: Petrom, Jakovom i Ivanom (9,28-36). Ponovno im govori o nadolazećim patnjama (9,43-45). Od tog trenutka nadalje, sve do ulaska u Jeruzalem s poklicima ljudi koji odzvanjaju u njegovim ušima, sve što učimo o Isusu događa se na putovanju čije je odredište Golgota.
U svom putopisu, Luka opisuje Isusove susrete sa širokom lepezom pojedinaca i skupina ljudi. Svaki od njih opisan je u samo nekoliko redaka; ali svi su nam oživljeni Lukinim perom. U ovom nizu promišljanja za Korizmu, poslušat ćemo većinu tih razgovora.
Svaki susret nadogradit će sliku prave svrhe putovanja; jer, kako kaže jednom čovjeku kojeg sretne putem, Isus je: „ Sin Čovječji (koji) dođe potražiti i spasiti izgubljeno!“ (19,10). Vidjet ćemo Isusa kako „traži“ ljude dok razotkriva njihova srca, shvaća njihove potrebe i ispituje njihove motive. Vidjet ćemo ga kako naširoko nudi spasenje onima koje sretne – Židovima i poganima, bogatima i siromašnima, muškarcima i ženama, svima na sličan način izgubljenima. I, naposljetku, na kraju putovanja, vidjet ćemo ga kako osigurava to spasenje jednom zauvijek, po cijenu vlastitog života.
No Isus također postavlja izazov svakome tko ga želi slijediti na putu za Jeruzalem. Na velikoj prekretnici kaže:
Hoće li tko za mnom, neka se odrekne samoga sebe, neka danomice uzima križ svoj i neka ide za mnom. Tko hoće život svoj spasiti, izgubit će ga; a tko izgubi život svoj poradi mene, taj će ga spasiti. Ta što koristi čovjeku ako sav svijet zadobije, a sebe samoga izgubi ili sebi naudi? (9,23-25)
Ključna pitanja za sve one koji susreću Isusa u Lukinom evanđelju su: Znaju li uopće zašto je on na ovom putu? I, hoće li ga slijediti kao njegovi učenici?
Ove Korizme, Isus tebi postavlja ova pitanja.