Ray Ortlund: ‘Zahvaljujem Bogu za Tima Kellera’

… jer si, brate, okrijepio srca svetih.” (Filemonu 1:7) Tužno je što se ova visoka pohvala ne može uputiti svim kršćanima. No zasigurno se može i treba pripisati Timu Kelleru. To je ono što ovdje želim izraziti, uz osobnu zahvalnost.

Tim Keller je u mojoj generaciji bio javno istaknuti glas za Krista kojemu sam najviše vjerovao. Kada bi on govorio ili pisao, nikad nisam morao strepiti od neugodnosti. Uvijek iznova je zvučao istinito jer i jest bio istinit—vjeran Kristu.

S Timovom službom sam se prvi put upoznao još 1980-ih. Dok je još bio na teološkom fakultetu Westminster Theological Seminary, predavao je na našim ljetnim obukovnim susretima za PCA osnivače crkava. Tada se formiralo i definiralo njegovo vodstvo pri Koaliciji Evanđelja te načinilo od TGC-a  pozitivno okupljalište širokog ranga savjesnih kršćana. Zatim su se počele pojavljivati njegove knjige, još dublje utiskujući implikacije Evanđelja upravo ondje gdje nam je bila potrebna nova jasnoća. A njegovo propovijedanje u ulozi pastora prezbiterijanske crkve Redeemer u gradu New Yorku postavilo je novi standard osvjedočenoj vjernosti.

„Uvijek iznova je zvučao istinito jer i jest bio istinit—vjeran Kristu.“

Kad se osvrnem na mnoge godine unatrag, tri aspekta Timove službe nalazim najistaknutijima.

1. Punina Evanđelja

Pod “puninom Evanđelja” mislim na principijelnu osjetljivost na biblično Evanđelje kao integrativno središte svega što je istinski kršćansko. Mislim na strahopoštovanje prema Evanđelju u smislu potpune promjene pozicije svih nas pred Bogom—kao i pred svima koje svakodnevno susrećemo na svakom nivou ljudskih angažmana. Punina Evanđelja prikazuje načine kako služimo Kristu, a koji su dosljedniji tome tko on zapravo jest, kako bi on postao vidljiviji svijetu koji nas promatra. Punina Evanđelja obnavlja i naše crkve kada prestanemo umanjivati Evanđelje te počnemo dozvoljavati Evanđelju da primjenjuje svoju silu kroz praktičnu promjenu.

U knjiizi Center Church, pod nazivom “Evanđelje mijenja sve”, Tim objašnjava:

„Evanđelje je čitava abeceda kršćanskog života, od A do Ž, od ne samo njezin početak, A, B, C. Netočno je misliti da je Evanđelje ono što spašava nekršćane, da bi kršćani potom sazrijevali naprežući se da žive prema biblijskim principima. Točnije je reći da bivamo spašeni vjerujući Evanđelju, a zatim se svaki dio našeg srca, uma i života preobražava tako što sve dublje vjerujemo Evanđelju kako život ide dalje.“

Ovako je Tim promijenio moju službu prije nekih 20 godina. Usput su mi pomogli još neki značajni glasovi: moj tata, J. I. Packer, John Stott, Francis Schaeffer, i drugi. No, kad sam s cjelokupnog gledišta počeo slušati kako Tim naviješta Evanđelje, moja su se pojedinačna razmišljanja rado prignula uz njegovu širu viziju. Poznate teme poput križa, milosti, supstitucije, imputacije (pripisivanja krivnje), opravdanja samo po vjeri—ove i druge istine konačno su se slile u jednu središnju točku: u Kristovu svedostatnost za mene, za svakoga, u svakoj našoj potrebi. Da, Tim je bio učen i rječit. Ali daleko više od toga, pokazao mi je Krista većeg i boljeg nego sam ga sam opisivao. I bio sam oboren s nogu.

„Tim mi je pokazao Krista većeg i boljeg nego sam ga sam opisivao. I bio sam oboren s nogu.“

Sjećam se kada se to zbilo. Bilo je to na proputovanju u srpnju 2000. Bio sam pastor Prve prezbiterijanske crkve u Augusti, Georgia. Moj tadašnji plan je bio da propovijedam iz poslanice Rimljanima kad se svi vrate u grad nakon ljetnih praznika. Prije negoli smo Jani i ja krenuli na naš godišnji, netko iz crkve mi je dao kutiju cipela punu kaseta Timovih propovijedi iz crkve Redeemer. Možete nas samo zamisliti kako vozimo iz Georgie za Iowu i natrag, unedogled slušamo Tima i zajednički razgovaramo o propovijedima.

Posebno me je dotakla preplavljujuća relevantnost njegovog jednog središnjeg, ponavljajućeg naglaska—Evanđelje samo. Ja sam činio kako sam najbolje znao. Ali taj čovjek je govorio o Kristu na način koji mi je bio potreban i za koji sam bio spreman. Otpočeo je moj preporod Evanđelja. A putovanje kroz poslanicu Rimljanima u Augusti postalo je točka prekretnica i za našu crkvu.

Pitam se koliko bi drugih službenika iz ove generacije moglo navesti slične priče.

2. Autentično probuđenje

Ovaj naglasak Timove službe najprije me je iznenadio. Jer nije tipično da čovjek povezuje pomno teološko promišljanje s otvorenošću za probuđenje. Ali Tim nije bio tipičan. On je bio dosljedan. Budući da je Evanđelje puno više od obraćenja pojedinaca te također uključuje i obnovu svijeta uz izlijevanje osvježenja odozgo (primjerice Djela Apostolska 3:20), autentično probuđenje zaslužuje biti od neophodne važnosti. Tim je to znao.

Jedan od njegovih sveučilišnih učitelja, Richard Lovelace, usmjeravao je Tima ka osjetljivosti prema duhovnoj obnovi. Tim je uvažavao Lovelaceovu klasičnu knjigu “Dinamika duhovnog života” koja predstavlja početnicu za pastore koji žele pomoći svojim crkvama da budu spremne za probuđenje. Tim je to ovako objasnio:

Richard Lovelace mi je predavao nekoliko predmeta na fakultetu Gordon-Conwell, uključujući i prvi “Dinamika duhovnog života” na jesen 1972.g., koji je s vremenom postao Lovelaceova knjiga. Pored toga, odabrao sam i predmet koji je podučavao o Evanđeoskim probuđenjima—Povijest probuđenja. Bilo bi prilično nedostatno reći da su ovi predmeti bili zametak mog razmišljanja i načina vršenja službe. Tko god je upoznat s mojom službom i pročita ovu knjigu, reći će: “Znači, odavdje je Keller izvukao sve te stvari!”

Tim je dokazao da putanja rezoniranja od životvorne sile Evanđelja pa sve do njegovih punih kapaciteta za čitavo ljudsko postojanje—da taj dosljedan način razmišljanja—vodi ka strahopoštovanju prema probuđenju. A za mene osobno, od toga nema ništa svetije.

3. Misijska mudrost

Tim je bio poznat po svom pravednom, punom poštovanja javnom svjedočenju u naše zlo doba. Znao je kako se “mudro ponašati prema onima vani” (Kološanima 4:5). Duboko je promišljao o evangelizaciji i učeništvu. A po Božjoj milosti, bio je odličan u tome. Pitam se nije li upravo njegova razboritost ono zbog čega se Tim nekim ljudima nije sviđao.

No, sjećam se kako sam odavno ovdje u Nashvilleu slušao njegov sjajan govor koji je vremenom prerastao u članak “Post-Sve.” Pojašnjavao je kako ne moramo zatrpati svoja utvrđena teološka uvjerenja da bismo stupili u kontakt s netradicionalnim ljudima današnjice. Ono što možemo jest mudrije iskoristiti vlastita uvjerenja, s blagom svjesnošću ponuđenih bogatstava u njima za pozivanje “post-sve” ljudi Kristu. U svom govoru toga dana, Tim je naveo neke od njihovih preokupacija te kako naša reformirana teologija progovara sa izrazitom relevantnošću.

„Možemo mudrije iskoristiti vlastita uvjerenja, s blagom svjesnošću ponuđenih bogatstava u njima za pozivanje “post-sve” ljudi Kristu.“

Primjerice, iskustvena orijentacija današnjih ljudi naklona je Jonathanu Edwardsu koji Evanđelje predstavlja ne samo kao istinito, nego i kao realno—samo iskustvo Boga. Pored toga, gnušanje nad samodopadnim moralizmom u našem svijetu podsjeća na Martina Luthera koji odvaja samopravednost od Evanđelja jasno, čak prkosno. Štoviše, Herman Ridderbos i drugi reformirani mislioci koji naglašavaju Božje kraljevstvo osvrću se na intenzivnu čežnju našeg naraštaja za društvenom pravednošću. A za ljubav prema umjetnosti u naše vrijeme zalaže se Abraham Kuyper koji tvrdi da je kršćanstvo cjelokupan svjetonazor, stoga svatko može slijediti Kristov poziv kroz čitav život i svaku kulturu.

Timov zaključak bio je nedvojben. Zašto prigušivati ​​našu teologiju u nastojanju da pridobijemo nečije uho kada sama naša teologija nudi uvjerljive uvide u goruća pitanja današnjice – ako ćemo biti ponizni i mudri u vezi toga? U našoj teologiji čeka nas misijska mudrost. Tim me tome naučio. Nisam uvjerljiv kao što je bio Tim. Ali bolji sam nego što bih bio da nije bilo njega.

Tim Keller je prvi od kršćanskih divova moje generacije kojega smo izgubili. Ovo je otrežnjujuće. Koliko nam je još vremena preostalo da poslužimo Kristovoj svrsi? Bez obzira je li preda mnom dugo ili kratko vrijeme, jedno znam: iskaz mog života bit će vjerniji Kristu jer mi je iskazao čast da budem pod utjecajem Tima Kellera. Tim, zahvaljujem Bogu za tebe.

Used with permission from The Gospel Coalition.

Izvor: https://www.thegospelcoalition.org/article/ray-ortlund-tim-keller/

O autoru:

Ray Ortlund

Ray Ortlund (ThM/magistar teoloških znanosti, Dallas Teološki Fakultet; MA/magistar umijeća religijskog obrazovanja, Sveučilište California, Berkeley; PhD/doktorat, Sveučilište Aberdeen, Škotska) predsjedatelj je Renewal Ministries i počasni član Vijeća Koalicije Evanđelja (TGC). Osnovao je crkvu Immanuel u Nashvillu, Tennessee, a danas u Immanuelu služi kao Pastor pastorima. Ray je autor mnogih knjiga, uključujući i Evanđelje: Kako Crkva oslikava Kristovu ljepotu i brak i otajstvo Evanđelja. Njegova supruga Jani i on roditelji su četvoro djece.

Podijelite ovu objavu:
Vezane vijesti