Photo by Taylor Flowe on Unsplash

Izdavaštvo za crkvu

[Ovaj članak prenosimo jer jako dobro objašnjava uvjerenja i načela koja nas u Radosnoj vijesti nadahnjuju da se bavimo izdavaštvom – želimo služiti crkvi! Nadamo se da će članak biti poticajan ne samo onima kojima je na srcu izdavanje knjiga nego zapravo svima koji čitaju kršćanske knjige i pitaju se kakve bi knjige trebali imati na svome duhovnom jelovniku.]

Isus je imao samo jedan plan za stvaranje učenika i napredak evanđelja: crkvu. Bilo koji napori koje koristimo kako bismo stvorili učenike i dijelili evanđelje moraju ići kroz crkvu na slavu Božju. Ova se istina odnosi i na kršćansko izdavaštvo želi li biti istinski učinkovito. Kao međunarodni izdavač koji služi na francuskom govornom području, mi u izdavačkoj kući Publications Chrétiennes proveli smo dosta vremena u razmišljanju kako možemo služiti crkvi kroz izdavanje knjiga.

Kršćanski izdavači podupiru crkvu u želji da joj pomognu u njezinoj misiji. Zato ne smiju djelovati samostalno i odvojeno od crkve. Žele li dobro služiti crkvi, kršćanski izdavači moraju izdavati knjige koje odlikuju povijesna i pravovjerna vjerovanja i ispovijedanja koja su u slozi sa Svetim pismom i ne smiju pokušavati biti teološki inovativni.

Misija je crkve stvarati Kristove učenike. Veliko poslanje pruža nam neke detalje o tome što znači stvarati učenike: „Pođite dakle i učinite mojim učenicima sve narode krsteći ih u ime Oca i Sina i Duha Svetoga i učeći ih čuvati sve što sam vam zapovjedio! I evo, ja sam s vama u sve dane – do svršetka svijeta.“ (Mt 28,19-20) Dr. R.C. Sproul je poučavao da Veliko poslanje sažimlje ukupnu dužnost ljudskih bića pred svojim Stvoriteljem. Čitamo:

„Učitelju, koja ja zapovijed najveća u Zakonu?” A on mu reče: »Ljubi Gospodina Boga svojega svim srcem svojim, i svom dušom svojom, i svim umom svojim. To je najveća i prva zapovijed. Druga, ovoj slična: Ljubi svoga bližnjega kao sebe samoga. O tim dvjema zapovijedima visi sav Zakon i Proroci.“ (22,36–40)

Prema tome, sadržaj je koji poučavamo važan. Imamo povijesnu vjeru. Nismo prvi kršćani koji su počeli razmišljati o Bibliji i razumjeti je. Postoji dugi niz pobožnih muškaraca i žena koji su nam prethodili a koji su marljivo stvarali vjeroispovijesti, kao i mnogih drugih nakon njih koji su potvrđivali vjernost ovih izjava Svetomu pismu. Povijesne kršćanske vjeroispovijesti  – od Apostolskog vjerovanja, Nicejskog vjerovanja, Kalcedonske definicije do Westminsterskih standarda i Tri obrasca jedinstva –pripovijedaju priču o jasnom i biblijskom razumijevanju kršćanstva.

Mi izdavači moramo biti inovativni u pogledu toga kako ćemo rasparčavati svoje sadržaje. Nove nam tehnologije omogućavaju dijeljenje sadržaja na načine i na mjestima koje rani kršćani nisu mogli ni zamisliti. Previše je ljudi koji nikada nisu čuli evanđelje, previše je kršćana koji sjede pod nebiblijskim učenjem te previše pastora koji nemaju pristupa adekvatnom poučavanju koje im može pomoći da vjerno ispunjavaju zadatak koji im je Gospodin povjerio.

Digitalna nam tehnologija omogućuje da stavljamo video uratke, podcaste i članke do kojih može doći bilo tko s internetskom vezom. Nova nam tiskarska tehnologija omogućava da postavljamo male tiskarske radnje na mjestima koja ranije nismo mogli ni zamisliti da ćemo ih doseći. Žele li izdavači vjerno služiti crkvi, onda ne smiju čekati da ljudi dođi i pronađu sadržaje koje tiskaju, nego moraju koristiti što je više načina da do tih sadržaja dođu oni kojima su potrebni.

Dok izdavač pokušava služiti crkvi, možemo postaviti neka pitanja o bilo kojemu sadržaju koji želimo izdati: Hoće li knjiga poučavati ljude da budu poslušni svemu što je Isus zapovjedio? Hoće li pomoći ljudima da vole Gospodina Boga svoga svim svojim srcem, umom i svom svojom snagom? Hoće li im pomoći da razumiju priču o otkupljenju u Svetom pismu? Želimo prevoditi i tiskati knjige koje su vjerne Svetom pismu i koje svoje teme promatraju kroz leće povijesnih reformiranih vjerovanja.

Žele li izdavači vjerno služiti crkvi, onda ne smiju čekati da ljudi dođi i pronađu sadržaje koje tiskaju, nego moraju koristiti što je više načina da do tih sadržaja dođu oni kojima su potrebni.

Nakon što prevedemo i tiskamo ovaj sadržaj, predstoji nam važan posao distribucije. Izdavač je izdavač upravo zbog toga posla distribucije. Dat ću vam primjer. Knjižice dr. Sproula Crucial Questions proizvode se kao pristupačne tiskane knjige, besplatne e-knjige i audioknjige. S obzirom da je sadržaj dostupan u toliko različitih formata, njihove primjerke nalazimo diljem francuskog govornog područja. Također smo ove resurse ponudili kapelanima dok evangeliziraju i poučavaju sportaše i zatvorenike. Digitalni se primjerci ovih sadržaja dijele putem mnogih različitih platformi, pa čak i preko SD kartica koje se daju onima koji nemaju pristupa internetu.

Kao kršćanski izdavač koji želi služiti crkvi, povjereno nam je poučavanje Božje riječi. Ne smijemo razvodniti istinu kako bismo prodali više knjiga, ne smijemo raditi kompromis s istinom kako ne bismo nikoga uvrijedili, ne možemo pronaći inovacije kako bismo se dodvorili skepticima, a moramo biti aktivni kako bismo služili crkvi gdje god se ona nalazila. Moramo pružiti sadržaje koji će crkvi pomoći  da raste „u milosti i spoznanju Gospodina našega i Spasitelja Isusa Krista! Njemu slava i sada i do u dan vječnosti! Amen!” (2. Pt 3,18).

Izvor: Publishing for the Church, copyright 2024 by Daniel Henderson, Ligonier Ministries.
Used by permission.

O autoru:

Daniel Henderson

Daniel Henderson je potpredsjednik strategije za izdavačku kuću Publications Chrétiennes u Québecu.

Podijelite ovu objavu:
Vezane vijesti