ČITAJ
“Jer ovako govori Jahve nad vojskama:
‘Zamalo, i ja ću potresti
nebesa i zemlju, i more i kopno.
Potrest ću sve narode
da dođe blago svih naroda,
i slavom ću napunit’ ovaj dom’ –
kaže Jahve nad vojskama.” (Hag 2,6–7)
PROMISLI
Kada je ovo proročanstvo došlo Hagaju 520. pr. Kr., je li itko mogao zamisliti da će Bog uzdrmati svijet bebom rođenom skromnim roditeljima u Betlehemu? Ili, je li se to Hagajevo “zamalo” odnosilo na više od 500 godina kasnije?
Ako nas advent nečemu uči, to je da Gospodin radi prema vlastitom rasporedu i ne postupa onako kako mi očekujemo.
Njegova vremenska linija možda nije u skladu s našom, ali tijekom stoljeća doživljavamo njegovu milost. Čitamo u 2. Petrovoj 3,9: “Ne kasni Gospodin ispuniti obećanje, kako ga neki sporim smatraju, nego je strpljiv prema vama jer neće da tko propadne, nego hoće da svi prispiju k obraćenju.” U Hebrejima 12,26, pisac proširuje ovaj odnos između strpljenja i suda citirajući 2. poglavlje proroka Hagaja. Protresanje je vrsta prosijavanja, poput pijeska odvojenog od dragulja na situ. Gospodin potresa svijet kako bi izdvojio svakoga tko ne štuje to dijete rođeno u Betlehemu. Jer čak i kao bespomoćno dijete, on je Kralj kraljeva i Gospodar gospodara koji će vladati zauvijek. U Isusu vidimo “odsjaj Slave i otisak Bića njegova”, Onoga koji “sve nosi snagom riječi svoje” (Heb 1,3).
Jednog dana, zamalo, ta će beba odrasti i upotrijebiti svoju moć na najneočekivaniji način. Predat će se na smrt, strašnu smrt na križu. Onog dana kad je taj čovjek umro na Kalvariji, hramski zastor bio je poderan na dva dijela. Potres je zatresao grad. Stijene su se rascijepile na mjestu zvanom Lubanja (Mt 27,33 i 51). Taj bespomoćni čovjek, okrvavljen i pretučen, imao je više ovlasti nego što je itko drugi mogao zamisliti – uključujući moć suđenja sucima koji su sudili njemu. Rimski satnik, koji je imao ovlast nad 100 vojnika, priznao je: “Uistinu, Sin Božji bijaše ovaj!” (redak 54). Oni koji ne slijede taj primjer bit će prosijani. Ali, prolivena krv jedinoga Sina Božjega ima moć oprostiti grijehe svima koji se pokaju. Ovom žrtvom vjernici će dobiti “kraljevstvo neuzdrmljivo” (Heb 12,28).
Ovom će kraljevstvu pripasti blago svih naroda, kao što je Hagaj predvidio s hramom ispunjenim Božjom slavom. Bog je to učinio za Izraelce kad ih je izbavio iz ropstva. Oplijenili su Egipćane (Izl 12,36). I učinit će to ponovno kad izbavi svijet od smrti, dok kraljevi zemlje budu donosili svoju slavu u hram u novom Jeruzalemu (Otk 21,24). Ovi će kraljevi slijediti put kojim su već kročili mudraci s istoka, prateći zvijezdu do djeteta Isusa. Od svoga su naroda donosili njihovo blago – zlato, tamjan i smirnu. Prividni kralj, Herod, mogao je vidjeti samo prijetnju. Ali, ti su mudraci pali ničice i poklonili se dojenčetu koje je još bilo sa svojom majkom Marijom (Mt 2,11).
Vidite li moć i slavu skrivene od svijeta, a sadržane u toj bebi?
Vidite li moć i slavu skrivene od svijeta, a sadržane u toj bebi? Vidite li u njemu Kralja čija ga je ljubav prema grešnicima držala prikovanog na križ? Advent je čekanje na nešto što ne može svatko vidjeti. Advent je priprema za dar koji ne želi svatko. Advent je podnošenje nestabilnosti ovog svijeta s nadom u dolazeće neuzdrmljivo kraljevstvo – zamalo.
PRIMIJENI
Kako bi Gospodinovo prividno nedjelovanje moglo izraziti njegovo strpljenje za tebe? Što misliš, u ovo adventsko vrijeme, kako možeš pomoći svojim ne kršćanskim prijateljima i obitelji vidjeti slavu u Isusu?
Used with permission from The Gospel Coalition.
Preuzeto s dopuštenjem iz adventske knjižice, “Unto Us”