Ne trebaju, jer sve što je potrebno za spasenje nalazi se u Kristu. Tražiti spasenje po dobrim djelima znači zanijekati da je Krist jedini Otkupitelj i Spasitelj.
Kraći odgovor: Ne trebaju, jer sve što je potrebno za spasenje nalazi se u Kristu.
Ali znamo: čovjek se ne opravdava po djelima Zakona, nego vjerom u Isusa Krista. Zato i mi u Krista Isusa povjerovasmo da se opravdamo po vjeri u Krista, a ne po djelima Zakona jer se po djelima Zakona nitko neće opravdati.
Držimo da bez obzira na to kakav je čovjek, smatra se pravednim pred Bogom isključivo na temelju besplatne milosti, jer Bog se ne obazire na njegova djela, nego čovjeka slobodno usvaja u Kristu, pripisujući mu Kristovu pravednost kao da je njegova vlastita. Ovo nazivamo pravednošću vjere, to je kada čovjek, prazan i ispražnjen svake sigurnosti u djela, osjeća uvjerenost da jedini temelj njegova prihvaćanja kod Boga je pravednost koju on sam nema, nego mu je udijeljena od Krista. Točka na kojoj svijet polazi pogrešnim putem (jer ova je greška prevladavala u gotovo svakom razdoblju), jest u zamišljanju da čovjek bez obzira na to koliko djelomično defektan može biti, još uvijek u određenoj mjeri svojim djelima zaslužuje Božju naklonost. … Bog nas pomiruje sa sobom i to ne radi naših djela, nego samo zbog Krista, te nas po besplatnom posinjenju čini vlastitom djecom, tako da više nismo djeca gnjeva. Dokle god Bog gleda na naša djela, ne nalazi razloga zašto bi nas trebao voljeti. Prema tome, nužno je da ukopa naše grijehe, pripiše nam Kristovu poslušnost koja jedina može odoljeti njegovom ispitivanju i usvojiti nas kao pravedne po njegovim zaslugama. Ovo je jasan i jedinstven nauk Svetoga pisma, o kojem kao što kaže Pavao »svjedoče zakon i proroci« (Rim 3,21).
Ako pomiješate vjeru i djela, ako kažete: „Da, moram vjerovati u ono što je Isus učinio za mene, ali moram dodati ovo ili ono ili neću biti spašen“, onda zapravo kažete da vas ne spašava ono što je Isus učinio, nego ono što vi tomu dodajete. To vas čini spasiteljem samoga sebe.
Ova bi ilustracija mogla pomoći. Gospodin A zamolio je gospodina B da mu napravi drveni ormarić zato što je gospodin B bio vrhunski stolar. Gospodin B i gospodin A bili su prijatelji i stoga je gospodin B rekao: „Čuj, moram ovo stvarno dobro napraviti… savršeno.“ Tako je radio i radio na ormariću dok ga nije ispolirao i uglancao do savršenstva. Doveo je gospodina A u radionicu da ga vidi, a gospodin A uzeo je komad brusnog papira i rekao: „Samo da ga ovdje malo išmirglam.“ Gospodin B uzviknuo je: „Ne! Dovršen je! Savršen je. Nema nikakva načina da mu nešto dodaš, a da mu pritom nešto ne oduzmeš.“
Isto je s djelom Isusa Krista. Naime, kad je Isus umro, rekao je: „Svršeno je.“ Nema se što dodati. Savršeno je. Ako dodaš, zapravo ćeš oduzeti. Ako kažeš: „On je to učinio, ali moram ovo dodati“, bilo kakav dodatak postat će pravi temelj tvoga spasenja i učiniti te vlastitim spasiteljem.
Protestantski reformatori iznijeli su snažne biblijske tvrdnje da ne možete miješati vjeru i djela, da opravdanje i pravednost i spasenje moraju biti samo po vjeri. Neću ih ponavljati, samo ću reći: Osobno, ne bih mogao živjeti da nije tako. Za mene nema nade ako ne mogu ustati svakoga dana i osloniti se na znanje da
U Kristu čvrst je temelj moj,
Na njeg’ oslanjam život svoj.
Sve drugo brzo nestaje,
Krist čvrsta Stijena ostaje.
To mi je jedina nada.
Jedini Bože, čuvaj nas od pouzdavanja u dobra djela ili u neki određeni stil života koji bismo smatrali temeljem svoga spasenja. Neka bismo proslavljali tvoju milost oslanjajući se cijelom težinom na tebe, polažući svoje živote na obećanje da si ti početak i kraj našega spasenja. Amen.
Katekizam Novoga grada je suvremeno sredstvo čiji je cilj pomoći i djeci i odraslima da nauče temeljne doktrine kršćanske vjere putem 52 pitanja i odgovora.
Izvorni materijali preuzeti su sa web stranice organizacije The Gospel Coalition, a prevedeni su uz dopuštenje izdavačke kuće Crossway. Biblijski tekstovi u prijevodu: Biblija Kršćanska sadašnjost 2019.
© 2024. RADOSNA VIJEST.