Ta ti si narod posvećen Jahvi, Bogu svome; tebe je Jahve, Bog tvoj izabrao da među svim narodima koji su na zemlji budeš njegov predragi vlastiti narod. (Pnz 7,6)
Kako bi zvučala doktrina milosti kad bi svakim udom na tome drvetu tekao sok augustinskoga zadovoljstva (to jest, ono što ja zovem „kršćanski hedonizam“)?
- Totalna izopačenost nije samo pokvarenost već i sljepoća na Božju ljepotu i mrtvilo na najdublju radost.
- Bezuvjetan izbor znači da je punina naše radosti u Isusu bila isplanirana za nas prije negoli smo postojali, kao prelijevanje Božje radosti u zajedništvu Trojstva.
- Ograničeni oprost je sigurnost da je neuništiva radost u Bogu nepogrešivo osigurana za nas krvlju novog saveza.
- Neodoljiva je milost odanost i snaga Božje ljubavi koja osigurava da se ne držimo samoubilačkih zadovoljstava i koja nas oslobađa suverenom snagom u jačega zadovoljstva.
- Ustrajnost svetih je svemoguće Božje djelo kojim ne dopušta da padnemo u krajnje ropstvo inferiornih zadovoljstava, već nas čuva, kroz sve nevolje i patnju, za baštinu punoće radosti u Njegovoj prisutnosti i vječnim zadovoljstvima Njemu s desne strane.
Bezuvjetan izbor donosi najteži i najslađi sud mojoj duši. To što je bezuvjetan uništava svako samouzvišenje; a to što je izbor čini me Njegovim dragocjenim posjedom. To je jedna od ljepota biblijske doktrine milosti: najgora razaranja nas pripremaju za njezina najveća zadovoljstva.
Kakvi bismo samopravednici postali na riječi „Tebe je Jahve, Bog tvoj izabrao da među svim narodima koji su na zemlji budeš njegov predragi vlastiti narod“ (Pnz 7,6), kad bi izbor na bilo koji način ovisio o našoj volji. Ali, da nas zaštiti od ponosa, Gospodin nas uči da smo bezuvjetno izabrani (Pnz 7,7-9). „Bijednike učini svojim blagom“, o tome rado pjevamo.
Samo nam razarajuća sloboda i bezuvjetnost birajuće milosti dopušta uzeti i okusiti takve darove za nas a da ne veličamo sebe.
Izvor: http://www.desiringgod.org/articles/devastated-and-delighted